ALGEMENE VERKOOP – EN LEVERINGSVOORWAARDEN VAN KOPAT
Ruinen 05 augustus 2024
ALGEMEEN
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen en overeenkomsten door of vanwege ons aangegaan, zoals strekkende tot verkoop en levering van zaken en/of het verrichten van diensten. Van deze voorwaarden afwijkende en/of aanvullende bedingen gelden slechts, indien deze door ons schriftelijk zijn bevestigd en gelden uitsluitend voor dat speciale geval of die speciale overeenkomst. Bij tegenstrijdigheid van deze verkoopvoorwaarden met voorwaarden van de wederpartij prevaleren onze verkoopvoorwaarden en worden die van de wederpartij in ieder geval uitdrukkelijk van de hand gewezen. Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op onze handelsnamen Handelsonderneming KOPAT en KOPAT.nl.
Artikel 1 Toepassingsgebied.
1.1. Alle aanbiedingen en prijsopgaven zijn vrijblijvend, tenzij deze een termijn voor aanvaarding bevatten, in welk geval de aanbieding na deze termijn vervallen is.
1.2. Onze opgave van afmetingen, gewicht, snelheid, brandstof of energieverbruik en andere fabrieksspecificaties geschiedt steeds bij benadering, doch zijn voor ons niet bindend.
1.3. Bestel- of fabrieksnummers in een aanbieding, orderbevestiging of briefwisseling zijn slechts aanduidingen voor onze binnendienst. Hieraan kan de wederpartij geen rechten of aanspraken ontlenen, hoe ook genaamd of in welk vorm dan ook.
Artikel 2 Totstandkoming.
2.1. Alle schriftelijke offertes van KOPAT zijn vrijblijvend en geldig gedurende 20 dagen na dagtekening, tenzij in het aanbod schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien wederpartij het aanbod niet binnen de voornoemde termijn heeft aanvaard, vervalt het aanbod tenzij verlenging van het aanbod schriftelijk is overeengekomen. Na verval van het aanbod is KOPAT gerechtigd het aanbod te wijzigen.
2.2. Een overeenkomst komt pas tot stand indien wederpartij en KOPAT de aanvaarding van het aanbod beiden schriftelijk ondertekend hebben door middel van een ondertekende offerte en/of opdrachtbevestiging binnen de gestelde termijn.
2.3. Indien de wederpartij een bod doet en/of een opdracht geeft, is onzerzijds uitsluitend sprake van een aanvaarding indien wij dit aanbod en/of deze opdracht schriftelijk aanvaarden, dan wel wanneer wij aan de uitvoering van de opdracht zijn begonnen.
2.4. Personeelsleden, die geen uitdrukkelijke schriftelijke procuratie hebben, zijn niet bevoegd een overeenkomst namens ons tot stand te brengen.
2.5. De verplichtingen van KOPAT gaan nooit verder dan die door KOPAT schriftelijk zijn bevestigd.
Artikel 3 Medewerking.
3.1. De wederpartij zal KOPAT steeds tijdig alle, voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst, nuttige en noodzakelijke gegevens of inlichtingen verschaffen en alle medewerking verlenen.
3.2. De wederpartij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de verstrekte informatie, ook indien deze van de aan KOPAT verstrekte informatie van derden afkomstig is.
3.3. Indien de uitvoering van de overeenkomst wordt vertraagd doordat wederpartij zijn in artikel 3.1 genoemde verplichting niet nakomt dan wel de door cliënt verstrekte informatie niet voldoet aan het in artikel 3.2 bepaalde, zijn de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de wederpartij en is KOPAT bevoegd het daardoor noodzakelijke geworden meerwerk in rekening te brengen.
Artikel 4 Uitvoering overeenkomst.
4.1. KOPAT neemt bij de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting op zich en zal deze overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren conform de eisen van goed vakmanschap.
4.2. KOPAT zal bij het uitvoeren van de overeenkomst zoveel mogelijk rekening houden met redelijke wensen van wederpartij, mits dit naar oordeel van KOPAT bevorderlijk is voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst.
4.3. Indien en voor zover een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft KOPAT het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
Artikel 5 Wijzigingen en meerwerk.
5.1. Partijen kunnen tussentijds overeenkomen dat de aanpak en omvang van de
overeenkomst en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden worden uitgebreid of gewijzigd. Meerwerk zal door KOPAT in principe slechts dan worden verricht, indien door partijen een schriftelijke nadere overeenkomst is getekend.
5.2. Deze extra werkzaamheden zullen door de wederpartij worden vergoed volgens de tarieven van KOPAT.
5.3. De wederpartij aanvaardt dat door wijzigingen van de werkzaamheden als bedoeld in artikel 5.1 het overeengekomen of verwachte tijdstip van voltooiing van de overeenkomst kan worden beïnvloed.
5.4. Indien naar het oordeel van KOPAT een wijziging in de uitvoering van de overeenkomst nodig is om aan de verplichtingen aan de wederpartij te voldoen, is KOPAT bevoegd die wijziging, naar redelijkheid en billijkheid, aan te brengen.
Artikel 6 Betaling.
6.1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, dient betaling door de wederpartij à contant te geschieden, uiterlijk bij aflevering van de zaken, resp. na het uitvoeren van de werkzaamheden. Deze termijn geldt als fatale termijn, waarbij wederpartij zonder ingebrekestelling in verzuim zal zijn. Indien betaling na de op- of aflevering wordt overeengekomen, is de wederpartij verplicht de verschuldigde prijs te voldoen binnen 14 dagen, welke termijn eveneens fatale termijnen zijn en waarbij wederpartij zonder ingebrekestelling in verzuim zal zijn. KOPAT is bevoegd de vordering uit handen te geven aan een incassobureau en het berekenen van de wettelijke geldende rente.
6.2. Korting of beroep op compensatie door de wederpartij wordt niet toegestaan, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
6.3. Wij zijn te allen tijde gerechtigd vooruitbetaling of een bankgarantie van wederpartij te verlangen.
6.4. Betaling dient te geschieden in Euro, tenzij schriftelijk overeengekomen is dat zulks kan geschieden in buitenlandse valuta. Indien is overeengekomen dat betaling niet in Euro zal plaatsvinden, komt behoudens andersluidende uitdrukkelijke afspraak, het risico van waardevermindering van de valuta waarin verkocht is t.o.v. de Euro op het tijdstip van betaling aan ons, voor risico van wederpartij die aldus verplicht kan worden het prijsverschil tengevolge van de gewijzigde valuta na te betalen.
6.5. Heeft de wederpartij bezwaar tegen een factuur van KOPAT dan geeft deze dit binnen 7 dagen na dagtekening van de factuur te kennen. De wederpartij heeft tot 7 dagen na dagtekening van de factuur de tijd dit bezwaar schriftelijk te motiveren. Indien wederpartij niet aan bovenstaande heeft voldaan, wordt wederpartij geacht de factuur te hebben geaccepteerd.
6.6. Tussentijdse prijswijzigingen zijn voorbehouden.
Partijen kunnen naast de vastgestelde tarieven bij het tot stand komen van de overeenkomst een tarief per dagdeel overeenkomen.
6.7. Alle vermelde prijzen zijn tenzij anders vermeld inclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd. Rekening houdend met de voorwaarden vermeld onder punt 6.6.
Artikel 7 Termijnen.
7.1. Overschrijding van een overeengekomen (op)leveringstermijn geeft de wederpartij niet het recht de overeenkomst te annuleren, of de afname van – of betaling voor diensten te weigeren, tenzij de wederpartij KOPAT schriftelijk alsnog een redelijke termijn voor de levering heeft gesteld en KOPAT ook binnen deze termijn niet aan zijn verplichtingen kan hebben voldaan.
Artikel 8 Overmacht.
8.1. Bij overmacht (hieronder vallen o.a. overheidsmaatregelen en ziekte, belemmeringen door derden etc.) worden de leverings- en andere verplichtingen van KOPAT opgeschort. In dat geval is KOPAT verplicht te leveren zodra dit redelijkerwijs mogelijk is. Met overmacht wordt gelijk gesteld onvoorziene omstandigheden met betrekking tot personen en/of materiaal waarvan KOPAT zich bij de uitvoering van de overeenkomst bedient of pleegt te bedienen, welke van dien aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst daardoor onmogelijk, dan wel dermate bezwaarlijk en/of onevenredig kostbaar wordt dat directe naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet van KOPAT kan worden gevergd. Indien KOPAT bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan is KOPAT gerechtigd het reeds geleverde afzonderlijk te factureren en is de cliënt gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke transactie.
Artikel 9 Aansprakelijkheid.
9.1. KOPAT is niet aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt doordat de wederpartij tekort is geschoten in het tijdig verstrekken van juiste informatie welke KOPAT, naar zijn oordeel, nodig heeft voor een juiste uitvoering van de overeenkomst.
9.2. De totale aansprakelijkheid van KOPAT wegens toerekenbare tekortkoming in nakoming van de overeenkomst is beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de tot het moment van de fout voor de gedeclareerde opdrachtsom.
9.3. Buiten de in artikel
9.2 genoemde aansprakelijkheid rust op KOPAT geen enkele aansprakelijkheid voor schadevergoeding tegen wederpartij en/of derden, ongeacht de grond waarop een actie zou worden gebaseerd.
9.4. KOPAT is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst en schade door bedrijfsstagnatie.
Artikel 10 Eigendomsvoorbehoud.
10.1. Door ons afgeleverde en/of te leveren zaken blijven ons eigendom totdat de wederpartij alle verplichtingen m.b.t. door ons aan de wederpartij, krachtens de overeenkomst geleverde of te leveren zaken of krachtens een zodanige overeenkomst tevens ten behoeve van de wederpartij verrichte of te verrichten diensten, alsmede de vorderingen wegens tekortschieten in de nakoming, van zodanige overeenkomst door de wederpartij aan ons zijn voldaan. Het is de wederpartij uitdrukkelijk niet toegestaan deze zaken te verpanden, te vervreemden, te verhuren of onder welke benaming ook aan derden in gebruik af te staan.
10.2. Indien derden enig recht op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken willen vestigen of doen gelden, is onze wederpartij verplicht ons terstond hiervan op de hoogte te stellen.
10.3. Onze wederpartij is verplicht:
– de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffingen waterschade, alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekeringen ter inzage te geven;
– alle aanspraken van de wederpartij op verzekeraars m.b.t. de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te
verpanden aan ons op de manier dit wordt voorgeschreven in artikel 3:329 BW;
– de vorderingen die onze wederpartij verkrijgt jegens zijn af nemers bij het verkopen in het kader van zijn normale bedrijfsuitoefening van onder eigendomsvoorbehoud door ons geleverde zaken te verpanden aan ons op de manier die wordt voorgeschreven in artikel 3:239 BW;
– de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken aan te merken als het eigendom van ons.
Artikel 11 Levering.
11.1. Opgegeven levertijden en/of opgegeven opleveringsdata zullen nimmer zijn te beschouwen als fatale termijnen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bij niet tijdige opleveringen dienen wij schriftelijk in gebreke te worden gesteld onder vermelding van een redelijke termijn tot nakoming. Bij overschrijding van de op leveringstermijn van de geleverde zaak kan de koper de verkoper schriftelijk in gebreke stellen. Indien de verkoper zes weken na die in gebreke stelling de zaak nog niet heeft afgeleverd, heeft de koper het recht de overeenkomst zonder rechtelijke tussenkomst ontbonden te verklaren. Indien wij alsnog binnen de gestelde termijn van zes weken de zaak leveren zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
11.2. Indien de overschrijding van de vermoedelijke, dan wel vast overeengekomen leveringstermijn van de zaak te wijten is aan overmacht aan onze zijde, zijn wij en de wederpartij niet langer aan de overeenkomst en de daarvan eventueel deel uitmakende inruil gebonden. In dat geval heeft de wederpartij de keuze in te stemmen met een latere levering van de zaak, dan wel ons zo spoedig mogelijk schriftelijk mede te delen van de overeenkomst af te zien.
11.3. De opgegeven leveringstijden en/of opleveringsdata zijn gebaseerd op de ten tijde van het sluiten van de overeenkomst geldende (werk)omstandigheden en op tijdige levering van de voor de uitvoering van het werk door ons bestelde materialen en/of onderdelen.
11.4. Levering geschiedt af ons bedrijf, tenzij schriftelijk anders overeengekomen en op de door ons gestelde tijdstippen, welke tijdstippen door ons aan de wederpartij tijdig zullen worden opgegeven.
De wederpartij is gehouden de zaak op de vastgestelde afleveringstijden in ontvangst te nemen, bij gebreke waarvan alle daaruit voortvloeiende kosten (waaronder verzekering-, vracht- en stallingskosten), conform bij ons (of plaatselijk) geldende tarieven aan de wederpartij in rekening zullen worden gebracht. Bij aflevering elders, op verzoek van de wederpartij en met onze instemming, zijn wij gerechtigd daaraan verbonden meerkosten in rekening te brengen aan de wederpartij. Het risico voor aflevering van zaken buiten de bedrijfsterreinen van ons geschiedt, ongeacht of het transport geschiedt door ons, door wederpartij of door derden, voor rekening van wederpartij.
11.5. Het risico van de zaak gaat over op de wederpartij op het moment van aflevering, ook al is de eigendom van de zaak door ons niet overgedragen. Verzekering en onderhoud van de zaken is voor risico van de wederpartij vanaf het moment van aflevering.
11.6. Indien blijkt dat een door de wederpartij verstrekte opgave betreffende essentiële gegevens zoals bouwjaar van de in te ruilen zaak onjuist is of indien blijkt dat de in te ruilen zaak ten tijde van de feitelijke levering in mindere staat verkeert dan bij de inruil is overeengekomen, zal de inruil naar keuze van ons hetzij niet doorgaan, hetzij geschieden tegen een lager bedrag, met dien verstande dat de verkoopovereenkomst betreffende de door ons verkochte nieuwe of gebruikte zaak in stand blijft.
11.7. Indien bij verkoop van een zaak, door de koper een andere zaak ingeruild wordt gaat het risico van de in te ruilen zaak eerst op ons over bij in ontvangstneming. Eén en ander heeft tot gevolg dat alle kosten, schades en waardevermindering van de in te ruilen zaak tot aan het tijdstip van in ontvangstneming bij inruil, voor rekening en risico komen van de wederpartij.
Artikel 12 AVG / Gegevensbescherming.
12.1. Bij verkoop, inkoop, verhuur of de uitvoering van diensten gebruiken wij persoons / bedrijfsgegevens. Deze gegevens worden enkel gebruikt om de dienst of facturering uit te kunnen voeren.
12.2. Uw gegevens wordt door KOPAT nooit gedeeld aan derden zonder uw uitdrukkelijke toestemming.
12.3. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde server van KOPAT of die van een derde partij.
12.4. Bij een e.v.t data lek of diefstal brengen wij u gelijk op de hoogte en tevens de Autoriteit Persoonsgegevens.
12.5. zoals de AVG aangeeft heeft u het recht op inzage van uw persoonsgegevens en het recht deze te wijzigen of te laten verwijderen.
12.6. De bewaartermijn van o.a. offertes, facturen en overeenkomsten is maximaal 7 jaar.
12.7. Wederzijdse geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die KOPAT en wederpartij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
12.8. Zie ons privacybeleid voor gebruik webshop.
Artikel 13 Intellectuele eigendom.
13.1. Onverminderd het bepaalde in artikel 12 (Geheimhouding) van deze voorwaarden, behoudt KOPAT zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de auteurswet.
13.2. De aansprakelijkheid van KOPAT inzake schade is beperkt tot een bedrag gelijk aan de factuurwaarde exclusief BTW van de overeenkomst.
13.3. KOPAT aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid jegens de wederpartij.
Artikel 14 Reclamaties en Herroepingsrecht.
14.1. Controle van zaken en werkzaamheden: De wederpartij is verplicht de geleverde zaken en/of uitgevoerde werkzaamheden direct na ontvangst te inspecteren en vast te stellen of deze in orde zijn en in overeenstemming met de opdracht zijn uitgevoerd.
14.2. Indienen van reclamaties: Eventuele reclamaties met betrekking tot de geleverde producten, andere zaken, uitgevoerde werkzaamheden of factuurbedragen dienen binnen veertien dagen na ontvangst van de zaken of na het verrichten van de werkzaamheden, doch uiterlijk acht dagen na factuurdatum, schriftelijk bij ons te worden ingediend, onder nauwkeurige opgave van de feiten waarop de reclame betrekking heeft.
14.3. Kleine afwijkingen: Kleine en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen in kwaliteit, aantal, maat, gewicht of afwerking kunnen geen grond voor reclamaties vormen.
14.4. Behoud van verplichtingen: Reclamaties met betrekking tot een bepaald product laten de verplichtingen van de wederpartij met betrekking tot andere producten en/of onderdelen van de overeenkomst onverlet.
14.5. Retournering gevoelige elektronische onderdelen: Gevoelige elektronische onderdelen zoals printplaten kunnen uitsluitend worden omgeruild of geretourneerd in de ongeopende originele verpakking.
14.6. Kosten bij retourzending: Indien retour ontvangen onderdelen door ons worden geaccepteerd en omgeruild of gecrediteerd, geschiedt dit onder aftrek van eventueel door ons betaalde kosten voor de retourzending.
14.7. Voorwaarden retourvignet: Indien het ontvangen artikel is verzegeld met een Retourvignet® zegel en hanglabel, is het beoordelen toegestaan, maar gebruik door de wederpartij niet. Bij kleding is het passen op een hygiënische manier toegestaan, maar de wederpartij dient ervoor te zorgen dat de artikelen niet beschadigen en/of vervuilen. Productlabels en etiketten mogen uitsluitend worden verwijderd indien dit het beoordelen van het artikel verhindert. Het retourvignet is zodanig bevestigd dat het beoordelen mogelijk moet zijn; bij verwijdering van het Retourvignet® zegel vervalt het recht op retournering en volledige restitutie. Indien de wederpartij het artikel wil retourneren, dient deze ervoor te zorgen dat het artikel in originele staat en in de fabrieksverpakking naar KOPAT wordt teruggestuurd. Mocht de wederpartij de originele verzenddoos niet meer in bezit hebben, dan dient deze een alternatieve doos te gebruiken die het artikel tijdens het transport voldoende beschermt, met inachtneming dat alle productlabels zijn bijgesloten en het Retourvignet® niet is verwijderd. Alleen op deze manier kunnen we samen duurzaam retourneren en iemand anders blij maken met dit ‘nieuwe’ artikel.
Het recht op retournering en volledige restitutie vervalt wanneer:
- Het product vervuild en/of beschadigd is.
- Het product gewassen is.
- Het Retourvignet® zegel is verbroken.
14.8. Herroepingsrecht bij aankoop van producten: Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
14.9. Omgang met het product tijdens de bedenktijd: Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Indien de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, dient hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer te retourneren. Als het product of de verpakking meer beschadigd is dan nodig is om het product te beoordelen, kunnen wij een waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat het bij een retour goed verpakt is.
14.10. Kosten in geval van herroeping: U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Alleen de kosten voor retour van uw adres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Kosten in geval van herroeping: indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. Deze terugzending moet worden geadresseerd aan:
KOPAT.nl
Afd: Retouren
De Heurinks 23
7963 AR Ruinen
Nederland
Een retourlabel kunt u ook bij ons aanvragen via ons contactformulier, per mail of telefonisch. Deze ontvangt u per mail met een betaallink voor de retourkosten á €5,99, of deze wordt verrekend met het retourbedrag. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
14.11. Herroepingsrecht bij levering van diensten: Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
14.12. Uitzonderingen op het herroepingsrecht: Er zijn uitzonderingen op het herroepingsrecht. Bijvoorbeeld, als de dienst volledig is uitgevoerd binnen de bedenktijd en u vooraf expliciet hebt ingestemd met de uitvoering en hebt verklaard dat u afstand doet van uw herroepingsrecht, dan geldt het herroepingsrecht niet.
14.13. Instructies voor herroeping: Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dient de consument zich te richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
14.14. Modelformulier voor ontbinding / herroeping: Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kan de consument het modelformulier voor ontbinding/herroeping gebruiken, dat door de ondernemer ter beschikking wordt gesteld.
Artikel 15 Garanties.
15.1. Wij staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien schriftelijk overeengekomen staat KOPAT er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door KOPAT, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
- Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 16 Vertalingen en Recht.
16.1. Indien van deze algemene voorwaarden een vertaling wordt gemaakt en er interpretatieverschillen mochten ontstaan tussen de Nederlandse tekst en de tekst in de vreemde taal, is de Nederlandse tekst beslissend.
16.2. Op elke overeenkomst tussen de wederpartij en KOPAT is het Nederlandse recht van toepassing.
Artikel 17 Klachtenprocedure.
17.1. Klachtenprocedure:
Indien u een klacht heeft over onze producten of diensten, verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen via contact. Wij zijn oplossingsgericht en streven ernaar om uw klacht zo snel mogelijk naar volle tevredenheid op te lossen.
17.2. Indienen van een Klacht: U kunt uw klacht schriftelijk indienen via onze contact opties of per post naar Postbus 79 7963 ZH Ruinen. Vermeld in uw klacht altijd uw contactgegevens, een duidelijke omschrijving van de klacht, en eventuele relevante documenten.
17.3. Behandeling van Klachten:
Na ontvangst van uw klacht zullen wij deze binnen 14 werkdagen bevestigen en zo spoedig mogelijk behandelen. Wij zullen u op de hoogte houden van de voortgang en de uitkomst van de behandeling van uw klacht.
17.4. WebwinkelKeur en Europees ODR-platform:
Indien u niet tevreden bent met de manier waarop wij uw klacht hebben behandeld, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij het WebwinkelKeur. Deze zijn te bereiken via www.webwinkelkeur.nl en zullen kosteloos bemiddelen. Mocht er dan nog steeds geen oplossing gevonden worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.
Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. Dit platform biedt een online procedure voor geschillenbeslechting en is beschikbaar op de volgende website: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Via het Europees ODR-platform kunt u een klacht indienen bij een erkende geschillenbeslechter, die u kan helpen bij het oplossen van het geschil zonder dat u naar de rechter hoeft te stappen.
17.5. Toepasselijk Recht: Op deze klachtenprocedure en op eventuele geschillen die voortvloeien uit deze procedure is het recht van Nederland van toepassing zoals ook benoemd bij 16.2
Artikel 18 Wijziging en geldingsduur.
18.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn geldig vanaf 12 september 2018 en gelden voor onbepaalde tijd. Deze Algemene Voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 05 augustus 2024.
18.2 . KOPAT kan deze Algemene Voorwaarden wijzigen en zal de wijzigingsdatum bij punt 18.1 aanpassen en deze tonen op de website.
KOPAT
De Heurinks 23 (geen bezoekadres!)
7963 AR Ruinen
Kvk: 66815568
BTW nummer: NL001399318B12